9 επιστημονικά κόλπα για να σε πάρει ο ύπνος σε 30 δεύτερολεπτα


Χασμουριέσαι και χασμουριέσαι, στριφογυρνάς σαν σβούρα στο κρεβάτι, πάιρνεις άλλο μαξιλάρι, πετάς το σεντόνι, αλλάζεις κουβέρτα και το αποτέλεσμα πάλι το ίδιο: δεν σε παίρνει με τίποτα ο ύπνος!
Καταλήγεις να κοιτάς το κινητό με τις ώρες και να μιλάς μέσω messenger με όλους τους βασανισμένους άυπνους φίλους σου με αποτέλεσμα να παραδοθείς στην αγκαλιά του Μορφέα καλές 5. Δεν είναι ζωή αυτή που κάνεις όμως πολύ απλά γιατί ο ύπνος είναι ζωή. Στη ταινία Her η AmyAdams υποστήριξε ότι είναι η ίσως η μοναδική στιγμή στην ημέρα μας που νιώθουμε πραγματικά ελεύθεροι. +1 Amy!

Τσέκαρε λοιπόν μερικά tips που θα σε κάνουν να νυστάξεις γρηγορότερα από ότι συνήθως:

Διάβασε ένα βιβλίο
Ή αν δεν ανήκεις στο είδος των βιβλιοφάγων ή των βιβλιόφιλων, προτίμησε ένα περιοδικό της αρεσκείας σου. Η συγκέντρωση σου στο περιεχόμενο και η ίδια η ανάγνωση θα «κουράσουν» σταδιακά τα εγκεφαλικά σου κύτταρα και θα βαρύνουν τα βλέφαρα σου. Θα χασμουρηθείς δε πολύ πιο γρήγορα από ότι με το κινητό ή το tablet που ως γνωστόν δεν χαλαρώνουν. Αντιθέτως  μέσω της ακτινοβολίας σε κρατάνε σε εγρήγορση με αποτέλεσμα να μη κοιμάσαι ποτέ πριν τις 3! Έλα όμως που ο ανθρώπινος εγκέφαλος ξεκουράζεται απόλυτα στο διάστημα 12-3 το βράδυ..


Κόψε τον καφέ
Όχι τελείως. Αλλά προς θεού μη καταναλώνεις καφέ μετά τις 5 το απόγευμα, αν και οι επιστήμονες λένε ότι μετά τις 3 το μεσημέρι είναι απαγορευμένη.
Η ισχύς της εν λόγω ουσίας είναι τόσο μεγάλη που ανάλογα τον οργανισμό βέβαια μπορεί να σε κρατήσει ξύπνιο μέχρι τις 3 παρόλο που νυστάζεις και παρακαλάς να κοιμηθείς. Μη ξεχνάς ότι καφεΐνη δεν περιέχει μόνο ο καφές αλλά και το τσάι και η σοκολάτα οπότε πρόσεξε τι πίνεις.

Βελτίωσε τη διατροφή σου
Νόμος: δεν τρώμε κρέας ή οποιαδήποτε βαριά τροφή λιγότερο από 2 ώρες πριν την ώρα κατάκλισης. Επιπλέον, το φαγητό στις 11 και στις 12 η ώρα το βράδυ είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα σου προκαλέσει καούρες, δυσπεψίες και φυσικά αϋπνία. Στο εξης προσάρμοσε τη διατροφή στις ανάγκες ενός καλύτερου ύπνου.
Έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και ακόρεστων λιπαρών  βελτιώνουν τη ποιότητα του ύπνου σου και σε βοηθούν να κοιμηθείς γρηγορότερα καθώς αυξάνουν τα επίπεδα μαγνησίου, καλίου και άλλων ανόργανων ουσιών που χρειάζεται το σώμα σου.

Διατήρησε το δωμάτιο σου δροσερό
Όχι κρύο! Αναφέρομαι στον όρο «θερμοκρασία δωματίου» τουτέστιν 22-25 βαθμοί κελσίου. Επιστημονικές έρευνες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η θερμοκρασία σώματος είναι παράγοντας κλειδί για να σε πάρει γρηγορότερα ο ύπνος. Η διατήρηση λοιπόν των επιπέδων εξαερισμού σε φυσιολογικά επίπεδα είναι ουσιώδης. Ο καλύτερος τρόπος είναι να αφήσεις ελάχιστα ανοιχτή τη μπαλκονόπορτα ή το παράθυρο σου ώστε να ανανεώνεται ο αέρας και να καθαρίζει η ατμόσφαιρα από τις ανάσες και τις μυρωδιές του δωματίου.

Πιες γαλατάκι
Ή οποιοδήποτε χαλαρωτικό αφέψημα όπως το χαμομήλι ή η βαλεριάνα (ναι αυτή που βρωμάει τρομερά). Σε καμία περίπτωση μη πιείς χυμό ή τσάι. Και για να το τσούξουμε και λιγάκι, όταν βλέπεις ότι περνάει η ώρα και δεν νυστάζεις με τίποτα σπεύσε στη κάβα του σπιτιού σου και πιες είτε ένα σφηνοπότηρο τσικουδιά (ρακί) ή λίγες γουλιές κρασί ή ούζο. Ως γνωστόν τα συγκεκριμένα ποτά «ζαλίζουν» και σε στέλνουν για ύπνο μέχρι να πεις κύμινο. Έλα που δεν το ξέρεις, τόσα χρόνια στα ξενυχτάδικα και στα κρασοποτεία που γυρνάς..

Στο εξής όρισε μια συγκεκριμένη ώρα που θα πέφτεις για νάνι
Κάνε αυθυποβολή. Πες στο εαυτό σου: από εδώ και πέρα buddy θα κοιμόμαστε στη μια done, τέρμα τα ξενύχτια και το λιώσιμο μπροστά στις φωτογραφίες του/της πρώην στο fb» ή κάτι τέτοιο τέλοσπάντων! Έχεις αναρωτηθεί ποτέ γιατί τα μικρά παιδιά και τα βρέφη είναι πιο χαλαρά από εσένα που είσαι μονίμως στη τσίτα. Κοιμούνται συγκεκριμένη ώρα και τελικά χορταίνουν τον ύπνο. Μια συγκεκριμένη ώρα κατάκλισης αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης και μελατονίνης ενώ συμβάλλει στην ισορροπία του κιρκαδιανού ρυθμού.

Απενεργοποίησε ή έστω απομάκρυνε τις ηλεκτρονικές συσκευές
Με το κινητό στο προσκεφάλι του κοιμάται μόνο ο Πρωθυπουργός, ο Ομπάμα και τελοσπάντων οι ισχυροί του πλανήτη όπως επίσης και οι γιατροί που ασκούν το ιερότερο λειτούργημα. Εσένα το πολύ πολύ να σε ξυπνήσει ο κολλητός για να σου κάνει φάρσα ή ο πρώην σου, ντίρλα από το ποτό.
Επιπλέον, αν θες να κοιμάσαι φυσιολογικές ώρες φρόντισε να κόβεις την ενασχόληση με το κινητό ή το λαπτοπ τουλάχιστον μία ώρα πριν ξαπλώσεις. Σε αντίθετη περίπτωση η ακτινοβολία των συσκευών θα αποδιοργανώνει την ικανότητα του εγκεφάλου να χαλαρώνει και να αναζητά ύπνο και χαλάρωση. Με άλλα λόγια θα κοιμηθείς με τα κοκόρια!

Κοιμήσου ανάσκελα
Ξέρω σου φαντάζει αδιανόητο καθώς κοιμάσαι ή μπρούμυτα ή στα πλάγια ή όπως να ναι. Κι όμως η ανάσκελη στάση με τα χέρια πάνω στη κοιλιά η στου γοφούς είναι ιδανική για τη μέση, το λαιμό (ο οποίος εφάπτεται τέλεια στο μαξιλάρι) και τη σπονδυλική στήλη ενώ σε βοηθάει να αναπνέεις καλύτερα.
Αν τη συνδυάσεις και με ονειροπόληση ή αχανές βλέμμα στο ταβάνι βυθισμένος/η στις σκέψεις σου θα σε πάρει ο ύπνος πριν το καταλάβεις. Έχε υπόψη σου ότι η  ανάσκελη στάση ύπνου φανερώνουν έναν άνθρωπο μη ανασφαλή, με αυθορμητισμό και ψυχική δύναμη. Αν πάλι δεν τα έχεις αυτά δοκίμασε να υιοθετήσεις αυτόν τον τρόπο κατάκλισης και που ξέρεις ίσως γίνεις πιο θαρραλέος/θαρραλέα!

Προτίμησε σκούρες κουρτίνες
Με αυτό το tip θα αποφύγεις τους εξωτερικούς φωτισμούς ή το φως της πανσελήνου που ναι μεν είναι ωραίο όταν είσαι με το πρόσωπο αλλά την ώρα της ξάπλας αποδεικνύεται μαζί με τα φώτα της βεράντας του γείτονα ολέθριο για τον ύπνο σου. Αν μάλιστα ανήκεις όπως εγώ στη κατηγορία ανθρώπων που κοιμούνται στο απόλυτο σκοτάδι τότε πρέπει επειγόντως να επενδύσεις σε μη διαφανείς σκούρες κουρτίνες που θα κρατούν μακριά από τα ματάκια σου τις ανεπιθύμητες ακτινοβολίες.

Κάνε καλό σεξ
Το καλύτερο για το τέλος και μη το γελάς καθόλου. Δώστα όλα, παραδώσου στη δίνη του αγγίγματος του/της, ύψωσε και τα ντεσιμπέλ χωρίς να δίνεις δεκάρα τσακιστή για τους γείτονες και μόλις τελειώσετε θα είσαι έτοιμος/έτοιμη για έναν ανεπανάληπτο ύπνο. Ειδικά μετά τη δεύτερη ή τη τρίτη φορά (αν υπάρξουν μετά τη πρώτη κόλαση των αισθήσεων) δεν θα προλάβεις να βάλεις ούτε τα εσώρουχα…
της Έφη Αλικάκου για το neopolis.gr
Αν σου αρέσει το άρθρο πάτα το μπλε κουμπί και κανε μας Like για να ξέρουμε τι σου αρέσει και να δημοσιευουμε παρόμοια θέματα..
Σε ευχαριστούμε για τη στήριξη!
9 επιστημονικά κόλπα για να σε πάρει ο ύπνος σε 30 δεύτερολεπτα 9 επιστημονικά κόλπα για να σε πάρει ο ύπνος σε 30 δεύτερολεπτα Reviewed by Μη μου πεις on 1:10 μ.μ. Rating: 5
Από το Blogger.